Rabarberpaj

Jag har gjort årets första rabarberpaj idag. Tyvärr (?!)  hann vi nästan äta upp den innan jag fotade. Våra rabarber växer med en rasande fart och de är aldrig späda, utan blir jättegrova på en gång. Hur som helst så var det väldans gott med paj och rabarbersäsongen har bara börjat. 

På scrapfronten är det ganska lugnt. Sitter och plockar med mina saker lite varje kväll, men det blir inte just nåt gjort. Inspirationen är väl inte på topp, kanske för att skrivbordet ser ut som om det landat en mindre katastrof just bland mina pysselsaker ;-) Ska försöka att (vår)städa/röja i helgen så kanske man kan få till ett kort eller en lo. 

Jag tänker iallafall visa en lo som jag gjorde på Linköpingsträffen i mars. Det är ett av de första fotona med I sedan hon fick sina glasögon.




Tror att det var till en lifttävling. Alfabetet har jag lånat av Sara http://snorsk.blogg.se Tack för det vännen :)   

Kommentarer
Postat av: Sara

Vassego! Var tvungen att tänka efter vad det var för ett alfabet... Det är ju riktigt fint! :-D LO:n är härlig och Ida är jättefin på fotot!!

Nu måste vi snart ses tycker jag! Vill du förresten komma på meandi den 25:e?? Min kompis som var på senaste partyt fick blodad tand och ska börja sälja. Var ju tvungen att boka in ett solidaritetsparty!! :-) Kl 19...

Sugen jag blev på rabarberpaj förresten, men mina rabarbisar är bara yttepyttiga än så länge! Nu ska jag sluta skriva... :-) kram

2010-05-05 @ 09:54:53
URL: http://snorsk.blogg.se/
Postat av: Marie S

Tjena bruden! Kul här kan man ju kolla in!:)

Kram Marie

2010-05-07 @ 17:22:07
Postat av: Marita

Verkligen fint med svart/vita bilder, klassiskt helt enkelt.Kram:)

2010-05-07 @ 21:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0